Healthy life

Napij się wody

Boli Cię kręgosłup? Głowa ? Masz zaparcia? A może jesteś zestresowany, cierpisz na depresję lub masz problemy ze snem? Zdarzyło Ci się, że czujesz głód nawet wtedy gdy jesteś po posiłku ?  Rada jest prosta. Pij wodę!

Jak należy pić wodę?

Z głową.

Nie jest sztuką wlać w siebie na raz 1,5l w ciągu trzydziestu minut. Ważne jest by dostarczać organizmowi wodę przez cały dzień. Małymi łykami, systematycznie, 20-30 min przed jedzeniem  i dopiero dwie godziny po jedzeniu.

Na okrągło tylko się słyszy żeby wypijać tyle wody ile się da, lub minimum 2l ale czy rzeczywiście tak jest ?

Żeby określić ile tak na prawdę wody jest nam potrzebne należy podzielić naszą masę ciała przez 30ml i wówczas uzyskamy odpowiednią ilość, którą powinniśmy dostarczać.

Kiedy przeliczyłam sobie po raz pierwszy ile powinna wynosić moja dzienna „dawka” wody załamałam ręce i powiedziałam NO WAY, nie ma opcji, żebym była w stanie wypić 2l wody dziennie. Pomimo tego, że ćwiczę moje zapotrzebowanie na wodę było bardzo ale to bardzo małe. Uświadomiłam sobie, że czasem były dni gdzie nie piłam wcale. Mogłoby się wydawać, że picie wody jest najprostszą rzeczą na świecie. I tutaj pojawia się problem, ponieważ nie każdy umie poprawnie to robić , nie chodzi o sam fakt wlewania w siebie wody ale odpowiednie „zarządzanie” piciem.

Picie wody towarzyszy nam od najmłodszych lat, ale czy zdajemy sobie sprawę z tego w jaki sposób wpływa ona na nasz organizm ?

Pare faktów dla których warto to robić  :) :

– Powstrzymuje apetyt
– Redukuje cellulit
– Pobudza metabolizm
– Dotlenia organizm
– Poprawia funkcjonowanie wątroby
– Wypłukuje z organizmu toksyny
– Poprawia trawienie
– Zmniejsza ryzyko zachorowania na raka okrężnicy i raka pęcherza
– Redukuje cholesterol
– Pomaga zwalczyć gorączkę
– Poprawia pamięć oraz koncentrację
– Poprawia funkcjonowanie nerek,
– Pomaga w pozbyciu się problemów jelitowych
– Redukuje bóle pleców
– Zwalcza zmęczenie i dodaje energii
– Pomaga w odróżnieniu głodu od pragnienia
– Pomaga w dostarczaniu składników odżywczych do wszystkich narządów
– Reguluje temperaturę organizmu
– Nawilża skórę
– Redukuje bóle głowy
– Poprawia funkcjonowanie stawów
– Poprawia wydolność organizmu w czasie ćwiczeń
– Poprawia funkcjonowanie serca i minimalizuje ryzyko zawału
– Pomaga we wzroście czerwonych krwinek

Nie lubicie pić samej wody ? To tak jak ja.
Poniżej znajdziecie ciekawe pomysły na połączenie owoców z wodą
:)


aadaa8a4accaffe7f3024d184a31411a
ab2fd202f5f6ef0ecc394196d95c3334
39e981eb451c9839b3aefbba776cac3f
c7441fd1fb4d6e62d34583d2f32552ac
diet-2Bboost-2Bapple-2Bcinnamon-2BIMG_0551
Diet-2BBoost-2Bflavored-2Bwaters-2BIMG_0505
diet-2Bboost-2Bpomegranate-2Bkiwi-2BIMG_0558

F:TU

Catregory

2 comments

  • Olga Pietraszewska

    Picie wody to też jeden ze zdrowych nawyków, o których często piszę u siebie. Sama osobiście wypijam jej każdego dnia bardzo dużo.

    Reply
  • Edyta Mój kawałek podłogi

    U mnie od razu pojawia się ból głowy jak za mało piję. Jednak na szczęście zdarza się to bardzo rzadko, bo zazwyczaj mam przy sobie coś do picia :)

    Reply