Zdrowe Jest Zdrowe ?

Pijesz odpowiednie ilości wody, jadasz regularnie i tylko te produkty, które są dietetyczne i zdrowe, a pomimo tego nie możesz schudnąć ?

Poniżej znajdziesz przykłady produktów, które „zdrowe” są tylko z nazwy.

Większość z nich została wypromowana poprzez kampanie reklamowe różnych producentów, a wszystko po to by zwiększyć sprzedaż swoich produktów.

A zatem, czy zdrowe jest zdrowe ?

PŁATKI ŚNIADANIOWE

Nie ma lepszego śniadania niż płatki śniadaniowe. Skąd to wiemy? Z reklam.  Niestety może to być dość dziwne ale są one niezdrowe, a to wszystko przez dużą ilość cukru, które w sobie mają. Niektóre płatki to aż 1/3 cukru zawartości opakowania. Dodatkowo są one wysoko przetworzone  oraz mają sztuczne barwniki oraz konserwanty.
Co zatem jeść na śniadanie ?
A może owsianka ? Nie lubicie ? Proponuję zatem omlet  :)  jajka  dają uczucie sytości na dłużej.

SOKI OWOCOWE

Zaskakujące ?
Niestety ale soki z owoców nie wpływają korzystnie na nasz organizm.
W jednej szklance może znajdować się nawet do 8 owoców.
Czy normalnie jesteśmy w stanie tyle ich zjeść? Oczywiście, że nie. Ponadto taki wyciśnięty sok zawiera dużą ilość cukru ale już bez błonnika, który jest dla nas niezwykle ważny.  Co się zatem dzieje po wypiciu szklanki /nek soku?  Wątroba przemienia cukier w tłuszcz. Trzustka produkuje insulinę  (jest to hormon odpowiedzialny za gromadzenie się tkanki tłuszczowej) , która zatrzymuje proces spalania tłuszczu i włącza tryb gromadzenia.

NAPOJE LIGHT I ZERO

Jeśli chodzi o gazowane napoje to dziś nikogo już nie dziwi fakt, że są niezdrowe. Ale co z tymi typu light ? Przecież powinny być zdrowe.
Takie napoje mają w sobie sztuczne słodziki, które  zwiększają apetyt i chęć sięgnięcia po coś słodkiego .
Nie pijemy!

CIEMNE PIECZYWO

Badania przeprowadzone przez  Uniwersytet Harwarda wykazują, że ciemne pieczywo podnosi poziom cukru we krwi równie szybko co białe pieczywo ( szybciej niż mars) . Chleb, który kupujemy na co dzień w sklepach w większości  zawiera mąkę zwykłą, a tylko część mąki jest pełnoziarnista . Reszta to karmel i cukier plus konserwanty .
Dobrze, że nie jem chleba  😉

JOGURTY OWOCOWE

Również nie mają nic wspólnego ze zdrowiem. Wypełnione są sztucznymi barwnikami, konserwantami, ulepszaczami smaku oraz naszym kochanym cukrem . W jednym jogurcie może znajdować się nawet do kilku łyżeczek cukru.
Rozwiązanie ? Najlepiej kupować zwykły jogurt i dodać do niego borówki lub truskawki  :)

OLEJE ROŚLINNE
słonecznikowy, rzepakowy, kukurydziany, sojowy
utleniają się i są toksyczne .
Jakich używać?
np. oliwa z oliwek , olej kokosowy olej lniany

RYBY MORSKIE I HODOWLANE
Są skażone rtęcią i dlatego są odradzane kobietom w ciąży .
Jeśli natomiast lubimy i nie chcemy z nich rezygnować to najlepiej jadać jak najmniejsze. Im mniejsza ryba tym mniej nałykała się szkodliwych substancji.

SOJA NIE FERMENTOWANA
Może zawierać goitrogeny które powodują niedoczynność tarczycy oraz hamują wchłanianie się minerałów i witamin .
Natomiast soja sfermentowana jest zdrowa, ponieważ wszystkie negatywne skutki podczas fermentacji zostają wydalone .

Catregory

1 comments

  • Agnieszka Cyfrowa Humanistka

    Ciekawe, ciekawe, nie zwracałam uwagi np. na skład ciemnego chleba, ale teraz już będę. A soja w czym się znajduje? Bo ja chyba jej zupełnie nie jem…

    Reply